صبای قم
صبای قم

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای است.
بدون تردید مهمترین سرمایه هر سازمان و جامعه نیروی انسانی ماهر و متخصص آن است. در حقیقت به گفته کارشناسان شاید مهمترین عامل بیکاری جوانان نداشتن یک تخصص یا مهارت است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان آموزش های فنی و حرفه ای  به‌‏عنوان عنصر مکمل نظام آموزشی در نظر گرفته می‌شود. در کشور ایران هم اهمیت مهارت آموزی به خوبی احساس شده است و به همین منظور 6 مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.
واضح است که دنیای کسب و کار بیش از فارغ‌التحصیل نیاز به نیروی متخصص و ماهر دارد، بنابراین مهارت آموزی باید جایگزین مدرک گرایی شود و خانواده‌ها و جوانان به جای اینکه تنها دغدغه مدرک‌های دانشگاهی را داشته باشند به فکر آموختن یک مهارت باشند چرا که فراگیری آموزش های فنی و حرفه‌ ای نقش مهمی در رونق اشتغال، کارآفرینی و توسعه پایدار دارد و امروز بخش زیادی از فارغ التحصیلان به دلیل نداشتن مهارت بیکار هستند.
همچنین، با توجه به تحولات و تغییرات پیوسته در بازار کار، نیاز به آموزش‌های مداوم برای به‌ روزرسانی مهارت‌ها و تخصص‌ها احساس می‌شود. بنابراین، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در توسعه‌ی کسب و کارها و افزایش توانمندی نیروی کار جامعه دارند.
با توجه به این واقعیت، باید به ارائه فرصت‌های آموزشی در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری داشته باشیم .
ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند و بی دریغ همکاران عزیزم در دو بخش دولتی و خصوصی” ششم مرداد ؛ روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای ” را ارج نهاده و به خانواده همدل و همراه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور این روز عزیز را تبریک میگوییم.

ششم مرداد ماه 1402
اپلیکیشن بازار نیازمندی های صبای قم

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *